Przejdź do głównej zawartości

Wełniany komplet z haftem

Właśnie ukończyłam rękawiczki i beret. Zrobiłam je z wełny na drutach. Kolor specjalnie dla mnie - ciemny brąz.

Zaplanowałam prosty komplet, ale gdy skończyłam rękawiczki, czegoś mi w nich brakowało.


Dlatego szukałam techniki, która by dodała kompletowi niepowtarzalnego charakteru.
Tak wpadłam na haft węzełkowy.

Teraz mam swój komplet i bardzo mi się on podoba.
Jest bardzo ciepły. A ten haft wyjątkowo do wełny pasuje... 
Prawie, jak kwiatek do kożucha :) .

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Klasyczne koronki - kolnierzyk z mankietami.

Szydełkowy kołnierzyk z guzikiem. Wszystko wykonane z najwyższej jakości bawełny.  Kołnierzyk w kilku wersjach kolorystycznych  

Jak powstają szydełkowe kulki???

1.  5-6 oczek łańcuszka w zależności od wielkości kulki drewnianej. 2. Łączymy w kółko oczkiem ścisłym zamykającym.    3. Na kółku robimy półsłupki (kulka 7mm – 8płs. 18mm – 12płs. 25 mm – 13 lub14 płs.)          4. Nie robię okrążeń, tylko "w ślimaka"- czyli same płs., na początek dwa w jedno oczko i tak w zależności od wielkości korala w każde lub co drugie w mniejszych. W największych dobieram jeszcze w drugim „okrążeniu”      5. Kiedy otrzymam już potrzebną średnicę dalej dziergam bez dobierania.     6. Następnie zakładam kulkę   7. Dziergam omijając co drugie lub co trzecie oczko.              8. Zakańczam i chowam nitkę do środka. GOTOWE!!!

Korale do swetra

 W sezonie jesienno-zimowym zmienia się wiele naszych nawyków. Również dobierając biżuterię w tym czasie zwracamy uwagę na pogodę i nasze samopoczucie.  W Magicznym Szydełku powstało kilka naszyjników i korali, które pasują do sezonowych ubiorów. Królujące wygodne i ciepłe swetry i golfy dopełnić można długimi koralami w kontrastowych lub dopasowanych kolorach. Szczególnie te z obdzierganymi kulkami wydają się zimowe!   A to mój wygrany naszyjnik od  Art-Bubiska Jesienny pejzażyk z wrzosami. Powstał na indywidualne życzenie... i trafiony w punkt. Przepiękna interpelacja!  Jest taki cudny, a tu brak okazji na wyjscia przez całą tę covidową sytuację...